We zijn aan de slag gegaan met het onderwerp 'spelen' Wat houdt het begrip voor jou precies in? deze vraag stelde we onszelf en hebben hier een verslagje van geschreven. De opdracht was om een educatief product te gaan maken voor een bepaalde doelgroep die je zelf mocht kiezen.
Je gaan een doelgroep kiezen. De kinderen
van je zus, de bewoners van een verzorgingshuis, de jongeren uit de
Agnietenstraat. Alles kan en mag. Ook de grootte van je doelgroep mag je zelf
bepalen.
Voor deze doelgroep maak je een expositie, een lespakket, een lesdoos, een excursie….. Ook hierin ben je volkomen vrij.
Ik heb gekozen om een levend spel te gaan maken m.b.t. de doelgroep jongeren van +- 15, 16 jaar. Die voor de keuze staan een vervolgopleiding te gaan kiezen en erover denken onze docentenopleiding te gaan volgen op ArtEZ.
Ik kwam op dit idee doordat ik zelf vaker informatie geef over onze opleiding op mijn oude middelbare school. Ik krijg dan ongeveer drie kwartier de tijd om iets over onze opleiding te vertellen. Het leek me juist leuk om hier een educatief product van te maken met het onderwerp 'spelen'. Ik heb uiteindelijk een levend spel gemaakt waarbij zeker de informatie niet ontbreekt maar waar ook de opdrachten niet ontbreken. Aan de hand van losse plaatjes kun je zo zelf je eigen spel in elkaar zetten. Hoe het spel verder in elkaar zit kun je lezen in de spelregels die in de doos erbij zitten.
Wil je hier graag meer over weten, vraag gerust en je mag mijn doos vast een keer lenen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten